سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هشدار
پنج شنبه 91 اسفند 10 :: 11:47 صبح ::  نویسنده : هشدار

کو پول نفت سر سفره مردم؟

رئیس جمهور در تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود: قیمت نفت پایین و بالا می‌رود، اما وضع زندگی مردم همین است. اگر توسعه اقتصادی و سازندگی موفق بود، پس چرا تغییری در سفره های مردم نمی بینیم. این در حالی است که بازهم یکی از مشاوران احمدی نژاد اظهارات فوق را تکذیب کرد.

در حالیکه بازهم یکی از نزدیکان رئیس جمهور شعار وی را مبنی بر آوردن نفت بر سر سفره های مردم تکذیب نمود، بازخوانی اظهارات احمدی نژاد در این زمینه جالب می نماید.


به گزارش «فردا» در این خصوص احمدی نژاد در تاریخ 31 خرداد 1384 در مصاحبه احمدی نژاد با خبرگزاری فارس با بیان اینکه وارد منطقه ممنوعه قدرت شده‌ام؛ آتش از زمین و هوا می‌بارد بیان داشته بود: « به من گفتند شیوه مدیریتی شما باعث می‌شود تمام بانکهای دیگر زیر سوال بروند زیرا شما بانکی ایجاد می‌کنید با کمترین هزینه و بیشترین خدمات، گفتم: شما بانکهای دیگر را اصلاح کنید.

وی در مصاحبه انتخاباتی خود ادامه داده بود: «این شیوه مدیریت پر هزینه و کم بازده پدر کشور را در می‌آورد. کشور ما بی‌ پول نیست؛ امسال بیش از 30 میلیارد دلار درآمد نفتی ما بوده است. قیمت نفت پایین و بالا می‌رود اما وضع زندگی مردم همین است.»

همچنین احمدی نژاد در تاریخ 5 شنبه 19 خرداد گفته بود:« اگر توسعه اقتصادی و سازندگی موفق بود، پس چرا تغییری در سفره های مردم نمی بینیم.»

این در حالی است که امروز باز هم توسط یکی از نزدیکان رئیس جمهور گفته می شود: قول پول نفت بر سر سفره مردم داده نشده است.

گفتنی است هاشمی ثمره که در همایش روابط عمومی ها صحبت می کرد، گفت: «ممکن است یک رسانه موضوعی را ناقص مطرح کند و دیگر رسانه‌ها نیز به دنبال آن، آن را منتشر کنند که این امر بستر شایعه‌سازی را فراهم می‌کند، روابط عمومی‌ها باید در این موقع وارد کار شوند و با اطلاع‌رسانی شفاف مانع ایجاد شایعه شوند».

وی هم‌چنین گفت: «برخی اطلاع‌رسانی‌ها نیز خلط مبحث است؛ مثلا می‌گویند پول نفت را بر سر سفره مردم می‌آوریم. اول این‌که کجا چنین قولی داده شد و بعد این‌ که دولت درآمدی را که از نفت به دست می‌آید بر اساس قانون مصرف می‌کند، یکی از منابع دولت نفت است و مشخص است کجاها مصرف می‌شود و یک چیز نامعین نیست و بخش مهمی از درآمدهای نفتی صرف کارهای عمرانی و یا واردات مواد ضروری، یا دیگر هزینه‌ها می‌شود».

ثمره هاشمی هم‌چنین گفت:« بعضا به خاطر خلا اطلاعاتی مساله‌ای مطرح می‌شود، در صورتی که اطلاع‌رسانی باید شفاف باشد، گاهی اطلاع‌رسانی شفافیت لازم را ندارد و این امر باعث رواج شایعه می‌شود و برخی هم از این فضا برای ایجاد شائبه در ذهن مردم استفاده می‌کنند».

مشاور ارشد رییس‌جمهور در ادامه با بیان این ‌که در استان‌ها کارهای بزرگی شده و سفرهای استانی یک نعمت بزرگ برای ملت و دولت است، گفت: «هر جا می‌رویم می‌بینیم کارهای عمرانی انجام شده و مردم خود در جریان امور هستند و در واقع خود مردم درگیر ماجرا شده‌اند، حتی در روستاها و بعضی اوقات نیز نظراتی در جهت تسریع کارها ارائه می‌دهند».



موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 11
  • بازدید دیروز: 5
  • کل بازدیدها: 33606